Herman van den Berg nieuwe President Yokogawa Europe
De Raad van Bestuur van Yokogawa Electric Corporation heeft Herman van den Berg per 1 april benoemd tot President van Yokogawa Europe B.V. Herman van den Berg volgt Harry Hauptmeijer op die sinds 2002 President was van Yokogawa Europe en tot 1 oktober aanblijft als directeur om zorg te dragen voor een soepele overgang.
Tijdens de fiscale jaren 2009 en 2010 voerde Yokogawa aanpassingen door in de organisatiestructuur om de efficiency verder te verbeteren. Het succes van deze structurele aanpassingen leidde in november 2011 tot de start van Evolution 2015; een middellange termijn plan dat gericht was op verdere groei. Nu het bedrijf het eerste jaar van het Evolution 2015 plan succesvol heeft afgerond, is besloten om het managementteam te reorganiseren en het groeiplan verder uit te voeren.
Herman van de Berg werd geboren op 15 januari 1958 en startte zijn carrière bij een uraniumverrijkingsfaciliteit waarna hij overstapte naar een offshoreplatform- en raffinage-engineeringteam van een projectorganisatie. Hier raakte hij betrokken bij internationale projecten en werd uiteindelijk manager van de wereldwijde elektrotechnische, besturingstechnische en instrumentatie-activiteiten van het bedrijf.
In 2005 trad hij bij Yokogawa in dienst als Managing Director Yokogawa South Africa. In 2011 maakte hij de overstap naar het Europese hoofdkantoor van Yokogawa in Amersfoort als vice-president Delivery & Service binnen de industriële automatiseringsdivisie.
Herman van den Berg is ervan overtuigd dat het succes in de automatiseringssector wordt bepaald door kennis van de activiteiten van klanten en het vermogen deze kennis te gebruiken als aanjager voor innovaties en als basis voor samenwerking. “Dicht op de klant, voelen wat daar leeft, problemen en zorgen onderkennen – alleen op die manier raak je bekend met de wereld van de klant. Yokogawa’s pioniersgeest, onze vertrouwde kwaliteit en oog voor een duurzame samenleving zijn ingrediënten waarmee klanten succesvol kunnen zijn.”
Om organisaties optimaal te laten presteren, moeten medewerkers volgens Herman van den Berg beseffen welke waarde zij aan het bedrijf toevoegen en zich gewaardeerd en gerespecteerd voelen door collega’s.