Conrad lanceert nieuwe website met 150.000 producten
Elektronicawebshop Conrad heeft een nieuwe mijlpaal bereikt in klantgericht ondernemen met de lancering van een nieuwe website. Een compleet vernieuwde website die meer dan 150.000 producten herbergt en klanten een verbeterde winkelervaring geeft. Europa's grootste webshop op het gebied van elektronica, techniek en gadgets maakt hiermee elektronica nog leuker voor een groter publiek.
We waren letterlijk uit ons jasje gegroeid” vertelt Frank de Groot (Managing Director). “Ons assortiment wordt namelijk constant met nieuwe, innovatieve producten uitgebreid. Bovendien was de vorige website toch enigszins verouderd, ondanks dat het een zeer vertrouwde omgeving voor onze klanten was. We hebben geluisterd naar de suggesties van onze klanten en deze zoveel mogelijk verwerkt in de nieuwe website.”
De nieuwe Conrad-website is meer dan alleen een verandering van de look & feel. Ook het achterliggende systeem is onder handen genomen. Hierdoor beschikken klanten over een persoonlijke, beveiligde omgeving waarin informatie over gedane bestellingen te vinden is. Tevens zijn verschillende producten heel eenvoudig met elkaar te vergelijken en kan men op ieder product inzoomen om het tot in de details te bekijken.
“Vooral dat laatste is iets dat onze klanten enorm waarderen”, vertelt De Groot. “Onze klanten zijn allen specialisten op hun hobby-gebied en weten precies wat ze daarvoor nodig hebben. Nu kan men tot in de kleinste details zien of bijvoorbeeld een modeltrein precies is zoals in het echt.”
Op de nieuwe Conrad-website is wederom de mogelijkheid aanwezig voor klanten om hun mening te geven over de producten. Met deze feedback kunnen klanten elkaar helpen bij het maken van de juiste productkeuze. Ook wordt deze informatie gebruikt om het assortiment van Conrad nog beter op de wensen van de klant af te stemmen.
Dit review-systeem is zo geïntegreerd in de gehele Conrad-organisatie dat elke afdeling de informatie gebruikt om de dienstverlening naar de klant nog beter te maken. Een gesloten systeem waarin reviews absoluut niet aangepast kunnen worden, zodat klanten er altijd van verzekerd zijn dat elke product-review de echte ervaring van een klant weergeeft. Zowel in 2011 als in 2010 is deze klantgerichte werkwijze van Conrad bekroond met de Social Commerce Award, een prestigieuze award die jaarlijks in Europa uitgereikt wordt.